Call of Duty: World at War

Kolejny first – person shooter z serii Call of Duty to następna dawka drugo – wojennej rozgrywki. Tym razem na niższym poziomie i nie tak efektownie jak w poprzednich częściach.

Amerykańskie studio Treyarch (wydawcą gry był Activision), odpowiedzialne było za stworzenie poprzednich części gry (Call of Duty 3 i CoD: Big Red One). Premiera gry odbyła się w drugiej połowie 2008 roku, na niemal wszystkie platformy. Do czerwca 2009 roku ogólnie sprzedano 11 milionów egzemplarzy Call of Duty: World at War.

Fabuła gry jest typowa i właściwie nie istnieje, co jest typowe dla tego rodzaju produkcji. Podczas rozgrywki wcielamy się w trzech podwładnych, których przygody śledzimy naprzemiennie. Pierwszym jest Amerykaninem C. Millerem, członek korpusu marines, z którym przeżywamy walki na Oceanie Spokojnym. Drugim, którym dowodzimy tylko przez jedną misję, jest strzelec pokładowy łodzi latającej Catalina – podoficer Locke. Trzecią grywalna postacią jest szeregowy Dmitrij Petrenko, którym kierujemy od walk o Stalingrad po zdobycie Berlina.

Lokacje przedstawione w grze, ściśle nawiązują do wydarzeń historycznych. Walczymy więc na wyspach Pacyfiku, biorąc udział w operacjach na wyspach Makin, Peleliu i na Okinawie. Drugim z naszych amerykańskich bohaterów toczymy walki na wodach wokół tej ostatniej wyspy. Grając w rosyjską część kampanii, bierzemy udział w walkach o stalingradzki kocioł oraz w ostatecznym szturmie na Berlin. Walczymy więc na przedpolach Berlina (bitwy o wzgórza Seelow) oraz w bojach o samą stolicę III Rzeszy.

Oprócz wspomnianej wyżej łodzi latającej Catalina, w trakcie rosyjskiej części kampanii, mamy możliwość poruszania się czołgiem T-34. Te dwie sekwencje stanowią ciekawe urozmaicenie, żmudnego życia piechura. W ręce graczy oddano solidny i wiernie zrekonstruowany zasób broni drugowojennej, która wiernie oddaje prawdziwy sprzęt.

Od strony technicznej, gra stoi na wysokim, charakterystycznym dla produkcji z logiem CoD poziome. Gra działa na silniku graficznym odpowiedzialnym za funkcjonowanie poprzedniej części cyklu Call of Duty 4: Modern Warfare. Został on jednak nieco zmodyfikowany. Otoczenie jest bardziej podatne na zniszczenie, szczególnie przy użyciu miotacza ognia lub koktajli Mołotowa. Wiernie odwzorowano rejony walk, umundurowanie, uzbrojenie oraz sprzęt. Głosu postaciom udzieliło paru znanych aktorów na czele z Garym Oldmanem i Kieferem Sutherlandem. W grze zastosowany rewolucyjny system udźwiękowienia. Przez niemal całą grę, wspiera nas oddział żołnierzy, przez co wzrasta znacznie realizm produkcji. Podniesiono również poziom brutalności, który wyraża się między innymi w odstrzeliwaniu kończyn, podrzynaniu gardeł i scenach egzekucji oraz tortur.

Mankamentami Cod:AoW jest pozorna zaledwie wolność rozgrywki, jej powtarzalność i dość niska, nawet na najwyższym poziome, inteligencja przeciwników. Nasi towarzysze, często sprawiają nam trudności i czynią więcej kłopotów niż korzyści.

Podsumowując CoW At of War to gra ciekawa i nawiązująca do chlubnej tradycji serii. Mimo kilku znaczących wad, jest to klasyczny fps, w który warto zagrać.

Copyright ©http://empiresilesia.c0.pl

Post Author: Rulez260

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *